• 9 - 13 maart 2020
  • Brussel, België

9 - 13 maart 2020 | Geen inschrijving meer mogelijk | Studiebezoek met de focus op het werken met gevoelige onderwerpen bij jonge vluchtelingen.

Wat is het?

Er zijn al veel initiatieven rondom ‘gevoelige onderwerpen bij jonge vluchtelingen’. Dit vierdaagse studiebezoek is er niet om opnieuw het wiel uit te vinden, maar om good practices te delen en van elkaar te leren, zodat deelnemers geïnspireerd en met nieuwe keren naar hun projecten terugkeren.

Wat leer je?

Dit studiebezoek voorziet deelnemers in de mogelijkheid om te leren van elkaars succesvolle projecten en ervaringen. Het bestaat uit twee delen; het eerste deel is gewijd aan de uitwisseling van methoden en hulpmiddelen en het tweede deel bestaat uit het bezoeken van organisaties die werken aan de integratie van jonge vluchtelingen. De doelstellingen van de training zijn o.a.:

  • Het reflecteren op hoe jongerenwerk op lokaal niveau jonge vluchtelingen kan helpen met gevoelige onderwerpen;
  • Het presenteren van hulpmiddelen aan jongerenwerkers;
  • Het uitwisselen van good practices;
  • Het ontdekken van lokale good practices van Belgische maatschappelijk werkers;
  • Het creëren van nieuwe ideeën rondom de integratie van vluchtelingen;

Voor wie?

Het studiebezoek is bedoeld voor jongerenwerkers, -trainers, -leiders en -onderzoekers die (willen) werken aan de integratie van jonge vluchtelingen en hun ideeën en ervaringen willen delen met anderen.

Praktische informatie

De eigen bijdrage is € 75 per persoon. De reiskosten en kosten voor programma, accommodatie en maaltijden zijn inbegrepen. Aanmelden kan tot 14 januari. Op 31 januari hoor je of jij geselecteerd bent.

Meer informatie en aanmelden

Kijk voor meer informatie en de mogelijkheid tot aanmelding op de website van SALTO-YOUTH. Eenmalige registratie is hiervoor noodzakelijk. Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met Mireille Unger via m.unger@nji.nl.

Terug naar Agenda

Cookies:

Deze website maakt gebruik van cookies:

Accepteren Weigeren